דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


י.קל לי תעשיות חומרי ניקוי בעמ נ. סור בעמ 

מאת    [ 26/08/2008 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2812 פעמים ]

בבית המשפט העליון בירושלים

ע"א  6140/08 - ה'
 
בפני:  
 כבוד הרשמת גאולה לוין

המערערת:
 י.קל לי תעשיות חומרי ניקוי בע"מ
 

 נ  ג  ד
                  

המשיבה:
 סור בע"מ


בקשה לפטור מתשלום אגרה ומהפקדת ערבון
 

החלטה
 

לפניי בקשה לפטור מתשלום אגרה ומהפקדת ערבון בהליך שבכותרת.

1.        ההליך נסוב על החלטת בית משפט השלום בירושלים (כב' הרשם א' פוני) שלא לפסול עצמו מלדון בעניינה של המערערת. בקשת הפסלות הוגשה על רקע המלצת בית המשפט למבקשת לחזור בה מבקשת רשות להתגונן. בהחלטה קבע בית המשפט כי כל שעשה היה להמליץ לפני המבקשת לחזור בה מהבקשה, אולם הוסיף ואמר כי הינו פתוח לשכנוע לאור נימוקי הבקשה. בית המשפט הוסיף וציין כי בקשת הפסלות הוגשה רק לאחר שהתבקשה הגשת מסמך כלשהו שקשור לסכסוך בין הצדדים, לאחר שכבר החלה חקירת המצהיר בבקשת רשות להתגונן.

2.        בבקשה לפניי טוענת המערערת – באמצעות תצהיר של מנהלה – כי אין לה נכסי מקרקעין, יש לה שני כלי רכב, האחד משועבד לבנק והשני מעוקל לטובת המשיבה, אין לה פקדונות וחסכונות, אין ברשותה מלוא דפי בנק וממילא חשבונות הבנק שלה מעוקלים. מנהלה של המערערת הצהיר כי בבעלותו דירת מגורים, אשר אף עליה הוטל עיקול, כמו גם על חשבונות הבנק שלו. לדבריו, הוא ניסה להשיג כספים מקרובי משפחה וחברים, אולם נאמר לו כי אין ביכולתם לסייע לו. המשיבה מתנגדת לבקשה הן בטענה כי סיכויי הערעור קלושים והן בטענה כי מצבה הכלכלי של המערערת שפיר.

3.        על בעל דין המבקש פטור מאגרה ומהפקדת עירבון מחמת עוניו לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית מלאה ועדכנית לגבי מצבו הכלכלי. כפי שעולה מההחלטה מיום 10.7.2008, היה על המערערת לתת פירוט מלא של הכנסותיה ונכסיה, ולהציג את מלוא האסמכתאות שעשויות לשפוך אור על מצבה הכלכלי. ואולם, בקשתה של המערערת חסרה פירוט של הכנסותיה. כן חסרה הבקשה תיעוד מלא, כגון דפי חשבון בנק שלה ושל מנהלה, דוחות כספיים וחשבונות שוטפים. טענה בעלמא של המערערת כי אין בידה דפי חשבון בנק מלאים לששת החודשים האחרונים אינה יכולה לפטור אותה מהנטל להוכיח את מצבה הכלכלי. לא ניתן להסתפק בטענות לגבי הטלת עיקולים. כמו כן, הבקשה אינה מבהירה די הצורך מדוע אין באפשרות המערערת ומנהלה להסתייע בקרובים לצורך גיוס הסכום הנדרש להפקדת הערבון. אוסיף, כי עיון בהחלטת בית המשפט קמא ובהודעת הערעור מעלה כי סיכויי הערעור אינם טובים באופן המצדיק פטור מהפקדת ערבון. במצב דברים זה, לא ניתן לפטור את המערערת מתשלום אגרה ומהפקדת ערבון. בשים לב לטיב ההליך ולכלל נסיבות העניין, יעמוד הערבון על סך של 5,000 ש"ח. תשלום האגרה והפקדת הערבון יבוצעו תוך 10 ימים מעת המצאת החלטה זו (ימי הפגרה בכללם) ולא – יימחק ההליך או יידחה, לפי העניין, ללא צורך במתן הודעה נוספת.

           בשולי הדברים יצוין כי מעיון בפרוטוקול הדיון בבית המשפט קמא עולה כי מנהלה של המערערת, מר יהודה קשאני, גם הוא צד להליך העיקרי המתנהל בבית משפט השלום. לפי תקנה 424 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, כל מי שהיה בעל דין בתובענה לפני הערכאה הקודמת ואיננו מערער, יהיה משיב בערעור. על המערערת לצרף איפוא את מר יהודה קשאני כמשיב לערעור. המערערת תגיש, איפוא, תוך 10 ימים מעת המצאת החלטה זו (ימי הפגרה בכללם) הודעת ערעור מתוקנת, הכוללת את כל בעלי הדין בבית המשפט קמא.

ניתנה היום, כ"ד באב תשס"ח (25.8.2008).

פסק הדין המלא באתר הרשות השופטת:
http://www.court.gov.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב